søndag den 27. januar 2019

Færdigt Strik i 2018


Uh...næsten lige før januar ender med at blive til februar, før jeg får dette på bloggen...men nu er det her; min årsopgørelse ...af strik!

Og jeg har da alligevel nået at lave lidt strik i det forgangne år  – syntes ellers det virkede lidt… fladt og sølle at skulle i gang med en årsopgørelse.

Antal strikkede emner i 2018

I alt strikkede jeg 26 projekter færdig i årets løb - ikke alle var påbegyndt i det forgangne år - men de blve i alle tilfælde færdige i 2018!

Til hvem blev der strikket

HVIS målet for strik i 2018 var at lave mest muligt til mig selv, ja, SÅ er det virkelig også sølle; for det blev kun til 3 stykke strik til mig selv.

Og et nedskrevet strikkemål for '18; at få strikket 10 par sokker, nåede jeg så heller ikke!

Fik ellers en skøn sokke-strikkebog i fødselsdagsgave…og det er heller ikke hverken opskrift eller garn det skorter på – ja, heller ikke på opstartede sokker!
Men faktum er at jeg har ganske få – to par – der reelt blev til færdige sokker i 2018.

Det meste af årets produktion gik – ikke overraskende – til… børnebørnene!
De næste i rækken er sjovt nok egne børn! – og her må jeg desværre melde at det IKKE er de tre yngste, som jo ellers har sagt det HØJT ved flere (læs; mange) lejligheder, at DE også kan bruge strik og at de OGSÅ er mine børn!

Ud af de samlede 26 projekter gik

·         14 til børnebørnene
·         4 gik til egne børn ( det var 3 børn ud af vores 9, der fik noget i strik!)
·         1 projekt gik til en af svigersønnerne
·         1 projekt gik til butikken
·         1 gik til min nieces nydøbte
·         3 strikkeprojekt til mig selv
·         - og så 2 par sokker der endnu ikke har fået ejermand!


Fordeling af emner
·         7 trøjer
·         3 huer
·         1 par ørevarmere til cykelhjelm
·         1 babytæppe
·         2 par blebuxer
·         1 par børnebukser
·         1 halsedisse
·         1 voksen vest
·         2 par sokker
·         1 undertrøje
·         1 hæklet fiskerangle
·         1 hæklet pude
·         1 halstørklæde
·         2 par filtede hjemmesko
·         1 par håndledsvarmere


Garnfordelingen 

Højlandsuld/merinould  - 18 (Hjertefine, Peru fra Hjertegarn, extrafine merino 150 og 120, Artic, Trunte, 
Strømpegarn –  3    (Qualitas, Ragg sock)
Bomuld    -  2   (Bomuld 8/4 - Hjertegarn)
Uld/bomuld –   2 (Lana 212  og MerinoCotton - begge fra Hjertegarn)
Alpaca  1   (Hjerte Alpaca) 


Farvefordelingen 

Hue til Anton x 2    (grå og…koksgrå)
To par sokker    (Grå og grøn-mix)
Babytæppe t Erik (gråååt)

Trøje Knud (sand og orange)
Trøje Ingrid  (lyserød og sølv)
Trøje Ester  (Råhvid og gul)

Trøje Stine (grååå)
Halstørklæde Stine (farvelade)

Trøje Ella Gudrun (isblå)

Cykelhjelm ørevarmere (grååå)

Blebukser Erik  ( Blå og salt/peber)
Undertrøje Erik  (blålig)

Trøje Anton x 2  (flaskegrøn og spidskommen)

Bukser Anton (koks)

Lang vest med stor krave (koks)
Håndledsvarmere (farvelade)


Hæklet fisk (petrol)
Bella hals (lyserød)
Pude til butik (farvelade)
Hue til ester ( Grå og koks)
Hjemmesko mette og a  (grå og koks)


Ja, grå vinder….hm…trist måske med da der også stadig er emner der er med mange farver, så går det nok endda! Farver som lyserød er nye for mig at strikke i – og bliver ikke altid lige vel modtaget! Grøn – især flaskegrønt er altid et hit. Og en ny farve, som jeg ikke aner hvad jeg kan kalde… og endte med at den blev kaldt spidskommen, fordi den minder mig om Spidskommen når jeg laver hummus, er en flot farve men ikke én ret mange ser godt ud i!
Petrol er jo en af min egne favoritfarver – og jeg må ha’ mere af den … også til mig selv!

Strik 2018 i fotos
Ikke alle billeder er af god kvalitet eller viser det endelige strikkeresultat - men den slags gør sig bedst hvis man
1. Var lidt velforberedt og gør den slags løbende og 2. ikke skifter mobil lige før nytår, så de bedste fotos er "gemt og glemt" på den gamle!!!!


   

Antons lille tophue i foråret
Og den første pixi-hue

Knappevalg

Antons cardigan - på hovedet! - i flaskegrøn extrafine merino


Anton - i den flaskegrønne cardigan

Farvemuligheder

Hm...er den ...spidskommen?

Koks kant...mon det dur?

Starten er gået

Skønneste lille nye Erik...og en flig af det grå babytæppe

Lidt mere af tæppet - men mest af dejlige børnebørn, Ingrid storesøster og lille Erik

Bellahals - til Ingrid

Blebukser med lanolin til stofblebarnet

Fiskerangle til dåbsbarnet Kasper

Ella til Gudrun...lyseblå Hjerte fine highlands wool




Ella til Stine 

Ja...Huen er til Ester - men morfaren måtte lige vide den lidt ud inden barnebarnet kunne nyde den!

Starten på Estersbestilte trøje - med GULT....


Hjemmesko til datter og svigersøn




Tilføj billedtekst
Farven er lidt forkert her - den er sandfarvet - præcis som foregående foto!

Strik i 2019

Ingen nytårsfortsæt mht strik ( eller andet for den sags skyld!) - jeg ved jo at jeg strikker og at jeg aldrig har været monogam i strikningen - men jeg kunne ønske mig at få både gamle og nye projekter færdigt lidt hurtigere...men...sådan er jeg ikke og derfor må jeg bare glæde mig over at jeg både nyder at strikke OG at få ting færdig!
Strik tager den tid det skal tage.....

Så i starten af 2019 er der flere ting i gang - #nevernotknitting - og der er flere farver i gang end jeg lige umiddelbart ville have troet...dét er godt!
Og et par ting er snart færdige allerede! Supergod begyndelse på strikkeåret 2019!




Ingen kommentarer: