torsdag den 30. juli 2020

Sommer 2020

Om et døgns-tid er sommeren ovre for i år...på kalenderen i alle tilfælde!






Det sidste er, for mig, det allerdejligste. 





Der er naturligt nok mange fødselsdage at fejre herhjemme - og dét gør vi!
Og så er der alle de tider i løbet af et år, hvor der er mulighed for frie dage og derfor større sandsynlighed for, at vi alle kan mødes.



Men jeg er ikke så afhængig af, at der partout er samling på tropperne i løbet af fx helligedage eller årlige mærkedage! Vi kan samles så snart der overhovedet er mulighed for det - uanset dato og ritualer!!

Der er jo for søren da hele 364 andre aftner 
at være samlet, end lige præcis juleaften!!!

For jeg vil langt hellere, at vores voksne børn får deres eget voksne livog uden familiære "konflikter" i form at uro over 
hvem-er-hvor-i-julen-og-hvilken-familie-skal-vi-nu-skuffe!!


Og med både arbejde, studier og evt. deres partner og dennes familie, 
er der knageme meget at få fedtet ind på meget kort tid - fx i julen!
Så vores tydelige melding til alle vores voksne børn er at vi ikke sidder og begræder noget, føler os forsmåede eller valgt fra - endsige keder os!! - hvis det ikke er hos os de kommer og holder juleaften! 
Men kommer de er de SÅ velkomne - præcis som resten af året!

 Jeg tror, at mine tanker, oplevelser og følelser en juleaften er meget mere afhængig af, at jeg ved de alle har det godt og at de er i fællesskaber og derved gør julen til dét julen faktisk er;
en glædelig, livsbekræftende begivenhed!


Og julemiddagen (som ham min eneste ene (også) laver på helt uovertruffen vis),
og glædelig overraskelse til følge!


For mig er sommeren 2020 at regne som en dejlig sommer!