fredag den 14. august 2009

Havepletter











Herhjemme hos mig er der ikke de store velformede bede med alt hvad hjertet begærer, en have hvor man i lange gode linjer kan se bed på bed med spændende planter og stauder.





Ej heller er der en stor velassorteret køkkenhave med alt til ægte selvforsyning. Og rosenbed mangler jeg også at kunne nyde... og der er ikke nær nok af alle de træer, som jeg egentlig gerne så op til....

Næhhh, hos os er der vel mest det, man kan kalde for "Havepletter" ...



Det betyder, at der er pletvis lidt af blomster og spiseligt.





Men ikke den gennemførte lækre strålende engelske blomsterhave jeg ville synes var skøøøn at gå og nusse i....
Vores have er jo også fyldt op af legetøj, gynger, kaninbur, havemøbler, hønsegård-to-be, tørresnore i lange baner, fodboldmål og andre fornødenheder!
Der er også masser af grønt, dejlige grønne totter og lange selvsåede planter der er meget grønne - og meterhøje brændenælder!
Jeg kan sagtens tage gode billeder af fine farver og med masser af grønt - det er bare ikke velordnet eller omsiggribende og smukt ud over det hele - det er vist sådan en slags
"havefryd i små portioner".

1 kommentar:

Lisbeth K sagde ...

Det er nu heller ikke så dårligt med sådanne "Havepletter" eller havefryd i små portioner. :-) Lykken er vel at være i stand til at få øje på det i stedet for at ærgre sig over det, som haven ikke er.

Kh. Lisbeth