tirsdag den 20. oktober 2009

"Det der ikke mange der forstååår... men jeg kan bedst li' efterår!"

Uhmmm... jeg KAN bedst li' eftreåret...sådan hvis man nu skal vælge!
Det er helt klart noget med luften ..og så alle de farver....
Åh, der er himmelsk.
Jeg æææælsker bare alt det orangerøde, gule, gulbrune, gulgrønne, dybrøde og brune .... og fik jeg sagt; røde?

Nå, ja jeg er altså så vild med disse farver, at jeg føler mit hjerte er lige ved at briste, når jeg lige for tiden kører rundt i omegnen - og længere væk - og ser det farveorgie i alle den rød-gule skalas muligheder. Jeg er lige ved at dåne når jeg ét bestemt sted på min daglige rute, kører nærmste andægtigt gennem en hel laaaaang allé af træer i alle efterårest smukke farver.

Og jeg glædes, helt ind i mit inderste, når jeg passerer haver med æbletræer, som ser ud præcis som min snart (!) 4 årige datter tegner dem for tiden; med enkelte blade på træerne, men med en masse røde - dyb røde eller helt ir-frisk-grønne æbler på hver gren. Dét er vidunderligt.

INTET MINDRE; V I D U N D E R L I G T EFTERÅR.

4 kommentarer:

britt sagde ...

Det forstår jeg altså godt. Jeg æææææælsker også efteråret: duften, luftens skarpe friskhed, den let ruskende vind, det klare lys og de smukke farver. Og det at man igen kan krybe i en lækker, varm uldsweater...uhhmmm...
Jeg elsker alle årstider, men sensommer/efterår er nu noget særligt.

Tina sagde ...

Ihhh elsker osse farverne lige nu :):):) skønt skønt!!!!

Sussie sagde ...

Jeg har også altid elsket efteråret, regnen, rusken, farverne, hyggen, charmen. Den er alt for undervurderet :-) Og bærer med sig en helt anden form for livsaspekt end sommeren.

hjemmemortil9 sagde ...

SKØNT at ha "nydelsesfæller" - tak til Jer for kommentarer!