tirsdag den 1. december 2009

Uh ha, jeg får travlt - når jeg får tid!





Ovenstående var min kommentar til min ældste datter, da jeg i sidste uge fulgtes med hende rundt på vores supergode bibliotek - og kom forbi den ene hylde efter den andne med titler jeg følte hev og sled i mig for at blive lånt og læst!





Og jeg mente, hvad jeg sagde...at jeg får travt, når jeg engang får tid!



Travlt med at læse de mere end 100 titler jeg har noteret op - som jeg skal nyde at læse, når jeg engang får mere tid til mig selv....





Som det er nu, er jeg godtnok noteret for at have 134 titler i udlån - men langt de fleste af dem er børnebøger. Og mest til de tre yngste - for de ældre børn låner jo for sig selv!






Jeg har i år vel læst sølle 5 skønlitterære bøger.



Måske skulle man alligevel være blevet bibliotekar - sådan som drømmen var da jeg gik i


7.-8. klasse for mange år siden.



Har en - naiv? - forestilling om, at DE da må få læst alt det de gerne vil?!





Lige nu her op mod julen og gavetiden kommer dette her fra Bogogidé;







Jeg har svært ved at forestille mig, at nogen bare lodser dette direkte i papirkontaineren!!


Jeg bruger det som mit hygge- og stille xen-øjeblik i månedsvis!


Kan blive helt høj af at fordybe mig i det og drømme om alle de titler jeg ville købe mig - om jeg nu var millionær!


Lauritz slæber rundt på Fætter-fu*****-BR kataloget til det er absolut ulæseligt og hæftet sammen med SÅ meget pakketape at det er helt stift. først engang hen i januar-februar slipper han det. og han ønsker sig ikke noget derfra - åh jow, forleden stppede han ved denne her - og proklamerede højlydt at "den' er go' - den har døre man kan lukke"! Og vi voksne drog et lettelses suk for vi havde netop sat små 500 kr. i netop dén Duplo ting og var for alvor i tvivl om vi ville skyde under mål mht. hans legealder!!

3 kommentarer:

Lisbeth K sagde ...

Ja, uha, man kan hurtigt få travlt den dag, man får tid. :-)

Jeg drømmer om tid til at sy og strikke endnu mere - og måske der også skulle være tid til flere bøger. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst læste en skønlitterær bog, og hvilken det var. Men jeg gemmer også på en bogorm, nu er jeg imidlertid i en strikke-periode, så må vi se hvor længe den holder.

Kh. Lisbeth

Helle sagde ...

Og her gik jeg og troede, at jeg var den eneste i verden, der vogtede som en høg over bogkatalogerne i flere måneder efter alle andre i husstanden havde læst dem ;-)

Lisbeth K sagde ...

Susanne, det kunne da være, at vi næste år skulle have "12 bøger på 12 måneder" som mål?! Så kunne vi også lave køer og favoritter a la ravelry ;-)

Knus Lisbeth