onsdag den 13. januar 2010

Using what you have, to make what you need

Ovenstående er jo en stor del af dét at nedbringe ens udgifter og forbrug.


På dansk er det vel mere kendt som ”de forhåndenværende søms princip” – og lige netop at efterleve dette princip er ham jeg er gift med helt fantastisk dygtig til!


Der er stort set ikke dét han ikke kan få ud af alt hvad der er på lager af brugte og gamle dele, af andres storskraldseffekter, i gemmerne i vores skur og kælder, på værkstedet! Ja, sågar en hurtig, billig og nærende middag af det der tilfældigvis findes i køleskabet.



Jeg er god til at efterleve ovenstående princip, når det kommer til reparation af tøj, til at kreerer fastelavnsdragter, lave hurtige krea-kort og andet i samme boldgade. Efterhånden er jeg også ferm til at bage kage og brød af det der nu er i køkkenskabene – og lave en god salat af det der nu er af rester og gemt (glemt) grønt hist og pist.


Med ham min eneste ene er det ligemeget om jeg bestiller et drivhus til nogle få tomatplanter, en ¾ seng der lige præcis passer til halvvæggen i soverummet, en vestvendt bænk langs en husmur, en bordplads til en stationær pc på kontoret eller en hyldestang på et værelse, så kan jeg regne med, at det er lavet så snart han får en ledigt minut!


Lige nu har han også lavet 2 gange kagemand – for Dagmar skal til føs’da’ i morgen og derfor selv ha sit diætmad med til festen. En glutenfri pizza til hende, laver han om lidt, efter han først har hentet alle vores skolebørn…. givet dem alle eftermiddagsmad, gjort klar til aftensmad og gjort rent bord!

Og mig?

Ja, jeg pakker en lille kuffert, for jeg skal med flyveren til København om 3 timer…..



Jeg er nemlig – også på helt andre områder - rigtig god til at bruge dét jeg har, til det jeg har behov for – fx nu; jeg har en mand, og jeg har brug for at kunne tage af sted fra Hele Herligheden, med ro i sjælen og med glæde bruge et døgn for mig selv;



I’m using what I have, to get what I need! ;0)

Ingen kommentarer: