søndag den 26. december 2010

21. DECEMBER - nye vaner - nye skikke

Vindues Hjerter...






Jeg er lidt af en samler ... af mange forskellige ting.


Ikke ting jeg sådan kan udstille - så store samlinger har jeg på ingen måde!


Og jeg samler ikke på objekter for at kunne få flest eller sjovest eller een fra hvert sted jeg har været eller noget!


Slet ikke...


Mine samlemanier går vist ret stilfærdige for sig.

Altså; jeg er mest samler af egen drift og for egen fornøjelse - ja, jeg trro end ikke folk omkring mig tænker over at jeg samler på særlige ting!?



Så jeg har en stor nissesamling. Masser af nisser har jeg .Nisser i alle mulige - og umulige - udformninger.


Jeg har nydt hver og een af dem og har altid syntes det var fantastisk når der er vist eller skrevet om virkelige nissesamlere. Sådan nogle folk der har flere tusinde nisser som de stætter an og stiller fint op i julemåneden.


Altså førhen.


For i de sidste år var det som om jeg pludselig har fået nok af nisser.

Ikke af nogen bestemt årsag - og da slet ikke af denne!! - men bare fordi jeg på en eller anden måde havde fået nok! Fået levet det ud. Færdig, slut!

Køkken hjerter




I de sidste år har jeg så sorteret i de nisser jeg havde lyst til at have fremme i december og de der har levet deres nisseliv året rundt i den store julepyntskuffert.

(foto fra Isabella.com)



I stedet er det hjerterne der har fået overtaget hjemme hos mig. Hjerter ... endnu ikke så mange, at det er en reel samling - og jeg er end ikke sikker på, at det nogensinde bliver en samling. Og jeg har nu også et par af de dejligste nisse fremme i år - men det er klart hjerter der får lov at fylde......

1 kommentar:

Hyldemor sagde ...

Hvis man endelig skal samle, så er hjerter da også en hel fantastisk ting at samle på! :-)