fredag den 20. maj 2011

ROLIG NU....

En dag i ro - og alligevel med mange små bidder af gøremål.



Fik sendt et barn til legeaftale, hentede en voksen datter hjem til eksamens læsning, fik sorteret en K Æ M P E stak vasketøj og fundet festtøjet frem til søndagens konfirmation hos gode venner.






Fik kysset ham, min eneste ene, der havde vasket gulve og hygget med børnene mens jeg var på vores friskole for at læse knap 30 ansøgninger til en stilling vi har slået op.




Nu sidder jeg midt i en rolig fredag aften med extra kagestykke og hyggetæppe om benene....
I sandhed en dejlig dag - tæt på at få ende om lidt....



Der er ro omkring mig nu - det kan jeg godt lide.....


Der er børn der sover, børn der læser og børn der snakker lavmælt med farmand i sofaen, om hans arbejde, om fjernsynsprogrammet der viser een vinkel på fars arbejde - og om en helt anden vinkel, der kan berettes om live ..lige her, midt i stuen.


En stor dreng stikker hovedet ind her på kontoret og spørger om jeg vil vække ham i morgen TIDLIG!
For... - hvad tid kommer posten mon i morgen, lørdag??
Der skal nemlig være en pakke med - en ganske særlig pakke!
Vist nok n
oget med en sprit-nyt spil til det der spillemaskine-halløj de store drenge - tja, unge mænd er de vel egentlig? - leger med!


Roen giver overskud og tid til tanker.

Ingen kommentarer: