onsdag den 29. februar 2012

UPDATE PÅ STRIKKEFRONTEN

Der har været nedtælling i de sidste tre-fire uger!
Nedtælling til den efterhånden halvårlige weekend-begivenhed med StrikkeMadammerne i et sommerhus et sted på Sjælland!
Og i morgen tidlig er det alvor... wow .. tre dage i dejlige damers selskab!
OG med håndarbejde - ja, dét er jeg nødt til at skrive i stedet for blot strikketøjet!
For jeg er jo kommet på stoffer!! Og schyyy - sig nu ikke noget til madammerne FØR jeg selv - LIVE - må åbenbare min strikke-troløshed i morgen! Måske bli'r jeg set skævt til - men smide mig hjem kan de ikke! Jeg har nemlig desserten med ... og bøfferne til lørdag aften.... og det hjemmebagte rugbrød....!
Og helt troløs mod garn og pinde er jeg dog heller ikke - og har bestemt heller ikke været, sku' jeg hilse og sige!
For nedtællingen mod den kommende weekend, fik mig nemlig til at sætte hårdt ind over for alle mine m a n g e  UFO'er.

Jeg er jo ikke så ...hm... regelret eller bundet af aftaler med mig selv og sådan, men da udsigten til alle mine UFO'er var ret så...overvældende, selv for mig, så MÅTTE jeg tage så drastiske midler i brug som et egentligt regelsæt for mit strikkeri!

I al sin enkelhed var det dels at opliste de UFO'er jeg skulle tage hånd om, og dels at strikke på én gruppes udvalgte ( - og ja, så mange var der, at jeg måtte kategorisere dem i tre grupper!) i mindst 20 minutter pr. UFO... hver dag! Jo jo da...

At denne nye tilgang til mit strikketøj - primært UFO'er - så i sidste ende også frigav noget af min sparsomme tid til at kunne give plads til mit nye stof-misbrug, det var da bare en sød gevinst!

Så jeg har den sidste uge følt mig skamløs lykkelig når jeg havde arbejdet mig gennem reglerne for UFO-nedbringelser og kunne - med en nyvundet god samvittighed - tage mig en rus i nål, tråd og gamle stoffer!

Mine UFO'er der blev delt i grupper var;

gr. I

KRAKA
OLIVE
LASTRADA
YOKED CARDI i LYSBLÅ t Dagmar
PIPPI-JAKKE
NOVA

gr.II

ISLÆNDER m kryds og hjerte
CARDIGAN til EMINENCEN
SHALOME

gr. III

NAVIA BARNETRØJE
SALAT
SWISS CHEESE SCARF

Delt i tre grupper var det gruppe I, jeg ville sætte ind over for... det var de dejligste ting og det jeg helst ville gi en chance for at blive færdige!

Så for 3 uger siden var der dømt strik 6 x 20 minutter på 6 udvalgte stykker strik.

Det er gået fint - kun enkelte dage måtte jeg opgive at nå alle 6 x 20 minutter. Da jeg var syg og måtte sove mig helt gennem dage!
Det har betydet, at der nu kun er halvdelen af de oprindelige 6 stykker strik der stadig mangler en del på!
De ting det gik lettest med at få afsluttet, er - ikke overraskende - ting der strikkes på de tykkeste pinde!
Så derfor er jeg færdig med hhv. NOVA og Dagmars CARDIGAN.

Der er endnu et stykke vej på PIPPI-JAKKEN, men det er okay for det er rent hyggestrik med glæde og fornøjelse!

KRAKA er jeg næææsten færdig med - til trods for tyndere pinde! MEN jeg skal bruge al min koncentration når jeg slipper masker - men som sidst jeg strikkede på det nogle dage i træk, så er det bare sådan et dejligt stykke strikketøj og jeg er lige ved at tro, at jeg kan finde på at gentage det i andet garn og så til en gave - langsigtet....  så ingen af vennerne der læser med og som har fødselsdag snart, behøver at frygte noget - endnu!


LASTRADA er stadig mit favoritstrikketøj - præcis som den tilsvarende børnetrøje LINUS - og den skal nok blive færdig - og brugt når jeg når så langt! Men jeg tror jeg hygger mig alt for meget med de der retpinde til at det helt kunne spores med så mange gange 20 minutters strik! ;0)

Og til slut....OLIVE - mit smertens barn - mit evige strikketøj og den dag dén er færdig, vil det i så høj grad vil være en personlig sejer at ...tja, den skal bæres med en knejsende nakke - stort set uden hensyn til, om den kommer til at klæ' mig!!!!!!


Gruppe II's indhold - islænderne, grå cardigan og Shalome er alle tre gode, tykke, stykker strik - og da to af dem er til mig selv, så skal det nok gå!
Første ting jeg vil gribe fat i er uden tvivl islænderen til Agnes - for hun trænger til en god tyk og pæn trøje...


Gruppe III's modeller er .... tja. tjoo og sådan måske/ måske ikke!!!!! Vi får se...kommer tid, kommer råd!

Ingen kommentarer: