fredag den 4. maj 2012

4. MAJ - MED LYS OG RABARBER

Uhmmm... en fri dag - st. Bededag i dag. OG årsdag for Danmarks befrielse - så der skal lys i vinduerne i aften!!
En dag med masser af tid - man bliver sådan lidt langstrakt doven af at nyde nyde nyde... men det er også godt! jeg får tiden til at gå med strikketøj, bagning, almindelig hygge og med at spille Vildkatten med de to yngste! Lauritz og far er i haven og laver "prospekter" - som lauritz sagde for lidt siden da han hentede sine seje solbriller ....
Bagning i dag er - ud over dej til morgendagens brød - også noget jeg aldrig - som i A. L. D. R. I. G. - nogensinde kan få nok af;


                               RABARBER!!!
Jeg elsker dem, nyder at se dem og jeg nyder at spise dem.
Glædes og nyder når jeg de første uger i marts kan skubbe gammel ukrudt og visne blade - nå ja, og måske sne! - til side og se de små bitte men helt faste tykke, tykke toppe af de allerførste rabarberskud! Så strunke og lige klar til at vokse og komme til at forsøde mit forår med rabarberstængler.    Til tærter, til råsyltede, i rødgrød, som kompot og som crumbel-kager..      

                    Uhmmmmm.... rabarber!

Ingen kommentarer: