søndag den 1. juli 2012

TUDEMARIE... JEP - DET ER MIG!

Åh, jeg er vild med langt det meste musik, men jeg indrømmer
jeg især er fantastisk glad for
korsang og store værker - og så dansemusik, især sådan af en lidt ældre dato!
.... og så er jeg bare fuldstændig total hooked på flash-mobs

Jeg ved godt, det er en smule pinligt - men jeg bliver simpelthen SÅ RØRT af noget så simpelt som
musikalske flash-mobs!
Jeg sidder gang på gang og tænker,
at NU kan det da ikke røre mig længere...
Men det kan det altså!

Og jeg kan røres af så meget i mit liv - og det behøver ikke være storslået i fysisk forstand - selv en særlig sang til friskolens morgensang rør mig, så jeg ofte forgæves blinker o
g blinker for at holde de der forbaskede tårer væk....

At tidligere elever dukker op på besøg, til morgensamlingerne, kan få mig helt tudevårn !
Særligt da een af dem kom på besøg og viste sit performance dance. Helt uforberedt på den oplevelse måtte jeg bruge jakkeærmet til at tørre snot og tårer væk...
Nu er hun i NY og danser på Ailey! Og jeg græd mig rørt og imponeret gennem hendes smukke dans den vintermorgen sidste år. Ligesom jeg græd da en stor flok burkinske elever fra en teaterskole der besøgte vores elever i
4 uger, dansede en forstilling for os - farverigt, smukt, engageret og med egen musik til.

Jow, jeg er nem at røre når der er musik, sang og dans.....




Hjemmebesøget af tre af de burkinske elever bød også på musik - og tårer... og masser af kropssprog og fagter - så nært og hyggeligt!


 Ja, selv for mange år siden til en sommerfest, hvor vi sendte balloner med gode ønsker og håb til vejrs fra skolen, måtte jeg have lommeletterene frem....




Her er nogle af mine yndlings flash-mobs
som jeg kan se igen og igen og igen ....
og stadig fælder tårer over!!!

HVER ENESTE GANG - og jeg kan dårligt forklare det,
men må henholde det til, at musik åbner til hjertet,
til kroppen og til hele det væsen vi mennesker - også - er!





Og så denne her



- fra i år - i april - i Kbh. - hvor jeg for søren da netop VAR!
Men ikke helt på rette tid og sted, kan jeg se nu!
Øv, hvor ville jeg bare gerne opleve,
bare een eneste gang i mit liv at være
det rette sted for en flash mob!!

Ingen kommentarer: