søndag den 9. december 2012

9. december - HJEMMEGJORT PYNT





Jeg er - efter min totale nisseafvænning
for nogle år siden - ikke så fantastisk vild
med alt for meget pynt.
Jeg er heller ikke sådan een
der vil have kilometervis af guirlander,
snelandskaber eller spraysne på vinduerne.
Med hele 9 børn har vi gennem tiden
haft en hel del julepynteting af hjemmegjort slags.
Men jeg er en rå mor;
for jeg kasserer rask væk
når der har været en vis udstillingstid
for hvert projekt.
OG jeg er kræsen med frembringelserne! 
Omvendt har jeg gennem alle årene
 bevaret og draget omsorg for udvalgte og særligt kære emner
mine børn hver især har frembragt.
Herover er det 4. barns kreation;
et kræmmehus - stort og slankt - og som en særlige ting ...
så vender nissefar på hovedet!
Han S K A L med på juletræet
hvert eneste år - for han er så meget
noget ganske særligt!
 

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Med mange børn, er der meget pynt hjembragt fra skole og sfo :)
Noget skal gemmes for det er lavet med omhu og kærlighed- andet... Vi kan jo ikke gemme alt !
:)