torsdag den 18. september 2014

LØVFALDSPIGER






Småpigerne på vej til Løvfaldsfestligheder....- mon de egentlig ganske snart ikke længere kan kaldes små-pigerne? Der er intet tylskørt eller røde sløjfer i håret længere! Dagmar er til "rustikke" jeans med huller som moren absolut IKKE må lappe - OG ikke mindst; seje ørenringe, som hun kun må bruge til sådan en aften! (megatræls og dum mor man har der!))
De vendte hjem midt aften,efter en fantastisk fest på en fantastisk friskole med masser af skønne børn og herlige voksne!
Ældste elever festede stadig...men i morgen er der jo atter en dag, så skolens yngst halvdel starter tidligere, midtvejs mødes alle elever i en time til fælles hygge og dans, og så fortsætter de ældre elever til lidt før midnat!

Fællesdelen af festen afsluttes hvert år med alle skolens børn samles på Sabromuren, skolens kålorm af en smuk snoet og bugtende mur, mens de alle synger sidste vers af Jorden er flad;
Jorden og luften og ilden og vandet 
lever i alting i dig og i mig!
Nu vil jeg mærke, hvordan vi er blandet
 Og lege for livet og leve for leg.
 Hvor livet bli’r fælles, vil jeg lege med 

 - at være her, det er det bedste jeg ved!

1 kommentar:

IF Stjernen sagde ...

Jeg tænkte lige netop - de er da ikke småpiger længere!
Men smukke det er de nu stadig :-)