søndag den 24. september 2017

SEPTEMBER

September...uhmmm...en dejlig tid, en rolig tid og en lystfyldt tid. Udendørs er luften altid frisk - der er den der særlige blå himmel, alt er kørt i stilling, høsten er ovre og dog stadig i gang. Naturen bugner...vi begynder så småt at finde de lidt varmere klæder frem...man tænker i huer og vanter - og vinterstøvler! Især når man er nogens mor....og det er man jo stadig her på matriklen!

Vores meget mere end særdeles velvillige Vedbend, der be-gror vores gavl, skulle tæmmes bare lidt...højt til vejrs især!
Nærmest oppe i "Septembers himmel er så blå"





Og på vej på arbejde, tidlig morgen,
med dis og tæt tåge herude på landet,

mødte jeg et hav af disse 
nærmest kæmpespind inde i byen!




 Man kan ligefrem SE tyngden af duggen!
Jeg synes, sådan et spind er betagende og helt fabelagtige!  


Lidt mere nede på jorden,
er det at fylde den halve lørdag med strik...
uh ha som jeg er konstant bagud - både med alle de projekter
der allerede ER sat på pindene,
de der "mangler" og alle de mange,
 mange inspirerende ting
jeg ser og læser om hist og her!

Så...naturligvis er kuren at lukke øjnene
 for den hob af strikketing
 der ligger og skriger på at blive rørt
- og så starte op på noget nyt
 der pludselig synes N Ø D V E N D I G T !!!!!




På de koldere dage i butikken
er det godt at pryde sig med håndledsvarmere
Den ene var færdig...og nummer to ?
Jaaaahhh, den bliver skøn at lave,
for strikke-anarkisten i mig
 vil jo A L D R I G lave ens striber, vel?
Nixen...her bliver det altid til to ens
 - der så er vidt forskellige - det er liiige mig!

PS. Hva' siger du? Trådene...hæftes!!! Jow, jow - det er jo nærmest
en form for terapi for mig - så dét skal nok blive gjort - ordentligt! 

2 kommentarer:

folehave's univers sagde ...

Så enig,, september , med overgang fra "sommer" til løvfald er dejlig. Den med strikketøjet er da vist en klassiker. Jeg kender ikke nogle der strikker, som ikke har op til flere ting liggende, som for flere år siden burde ha' været færdigt. Det er vel en del af det. Mediter du bare endhæftning, jeg strikker dem helst ind, gider ikke rigtig ender.
Skal lege med Arn tirsdag/onsdag, det bliver hyggeligt. God dag

Unknown sagde ...

Skønt, at du er tilbage 😊