onsdag den 10. januar 2018

10. JANUAR...."SMÅ" DØTRE

Jep...jeg har stadig små børn - i hvert tilfælde hvis man spørger vores yngste!

Underligt nok har hun slet ikke brug for at blive regnet som een
af "de store" - ikke når det gælder mors strik, åbenbart!


Da jeg sidste år, var i færd med at strikke til et barnebarn, spurgte Gudrun nemlig, om det var til Ester eller Ingrid?
  
( - de to ældste af vores børnebørn ),
Og jeg svarede beredvilligt - fordi jeg troede interessen var omkring til hvem af de to jeg strikkede....men jeg fik mig det overraskende svar; 


"... du har jo også selv stadig to små piger, der altså også gerne vil have en ny trøje! Så dem ku' du jo oss strikke lidt til!"
- og så det yndige lille ansigt let på skrå og med en mine der uden ord viste "ja-jeg-siger-det-bare"! 💓


Årh, hun har jo da ret, hende den yngste af vores egne...

nu må jeg få startet op på er en ny trøje til Gudrun.
Det kunne måske være én a la diaae? Godt med farve og med et af disse mønstre...?








 - og så er der den lange jakke eller måske nok nærmest en cardigan som jeg en rum tid har været i gang med, til hendes nærmeste store søster, Dagmar!




En Høstjakke i marineblå, med en tråd Hjerte alpaca og en tråd Hjerte fine highland wool. Den må jeg have sat af pindene!
Så mine egne småpiger også får strik!

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Så klart de store små døtrene også skal ha. :-) Mange fine mønstre å velge i. Godt nytt år!