fredag den 5. januar 2018

5. JANUAR 2018


På denne 5. dag i året har jeg været igang med 

at pakke julepynten ned. 

Dét er tidligt for mig! 
Plejer at vente helt til efter Hellig 3 Konger!!!
Men ikke i år - træet dryssede så meget, at vi tog pynten af forleden og bar træet ud...klokken 22.30 - med tre sovende børn i rummet ved siden af...så støvsugning var ikke en mulighed.
Derfor ville jeg da bare liiige tage fejekosten.......som var knækket for flere uger siden og som ingen af os havde tænkt på at forny!!
Det blev på alle 4 med den lille hånd-kost og fejebladet, at de  10.000 grannåle blev fejet op! 
Tilbage på vores 8 m lange spisebord lå al vores julepynt - eller de dele af kassens indhold, som vi i år havde valgt at udsmykke træet med!


  Hjemmegjorte engle...for to år siden lavede de halvstore børn og unge lidt juleklip....engle til mig...og så sneg der sig også en enkelt lille nissedreng ind.... 


Jeg er glad for engle som julepynt..engle -og hjerter - i alle former...næsten! Her er det venindens patchwork-engle ... simple men alligevel ufravigelige tydelige! Og mere end 16 år gamle, men stadig en del af yndlings-pynten!

    Hvem vil ikke gerne have sådan en guld-kronet hjemmeklippet  bamse på træet - sammen med en 54 år gammel julekurv i blødt karton...klipset sammen i Red barnets vuggestue af mig helt egen Lill-Per!


Margrethe d. II's vindues-engel, gammeldaws flettede hjerter, små papirs æbler og en enkelt fugl...Samt kanten af årets krea-ting fra Lauritz; gipsgaze-lysestager...


Engle, engle, engle...flere engle...

Glasengle, lille prisme, sølvhjerte og selvtørrende ler-hjerte




 Superfint hæklet is-krystal - gave fra ældste datteren, fundet på julemarked i år, samt lidt af stakken af min oldemors gamle julegrønne lyseholdere!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Skøn norstalgi

Jette Birke Nielsen sagde ...

Hvor er det dejligt med "julepynt med skønne minder"
Kh Jette