fredag den 16. november 2007

Lyst-løs.....

Ja dét er hvad jeg synes at livet har været for mig i den sidste tid - lyst-løst! Ikke nytteløst eller skamløst - men uden den egentlig luyst til noget som helst... ha, ikke engang chokolade der ellers nok kan trække mig op, har jeg haft rigtig lyst til!! Så er dne gal - heeeelt gal da!
For jeg står op til min sædvanlige gode tid i et dejligt lunt morgenstille hus og har goood tid - masser af tid til alle de sysler jeg egentlig godt kan lide at ha god tid til... og jeg laver glad og fro - nå ja, okay så bare glad da - de 5-6 madpakker jeg skal - 4 glutenholdige og 2 glutenfrie - og jeg vækker mine børn og får dem bragt til bus - får farmand op sammen med yngstesønnen. får dem igang med dagen og får sendt manden-min ud af døren med kys og kærlige ord - får givet yngstesønnen mad og skubber hans dag igang - alt mens jeg også sørger for de to småpiger der skal være hjemme - og får sønnen i taxaen når den kommer kl. 8 - tilbage i varmen får jeg ordnet min morgenrunde - det betyder ryddet af, givet tøj på - måske selv et bad - og tørtret og fundet kød frem til aftensmanden og diverse... og så er det at gassen ligesom går af ballonen... så slipper mig lyst op. min trang til orden og logistik går død, der er ikke mere at hente og jeg skal i dén grad trække mig selv op ved hårrødderne for at komme videre og udrette noget stort hver dag!
Men jeg ved heldigvis at den kommer igen - min daglige lyst til at være igang, lyst til at tage livtag med livet og lysten til at være mere end bare til stede! Så vi gir´den lidt tid, ligesom potteplaneten jeg ellers er god til at tage livet af - så får jeg en slurk vand og næring og så må vi se om ikke det hele flasker sig hen ad vejene... ellers må der skrappere midler i brug!
Nu gir´jeg lige plads for mig selv.....

Ingen kommentarer: