torsdag den 14. februar 2008

Anonyme Afhængige Strikkere.....



Dav, jeg hedder Susanne, jeg strikker…

Rundt omkring i blogland skiver flere om at der nærmest er en afhængighed at være vild med at strikke, som at være alkoholiker! Hm, jeg har nu kendt er par pæne, alkoholiserede mennesker gennem mit liv… og selv om jeg ER besat af at få rørt pindende og rusket et par garnnøgler HVER dag, så har det på ingen måde noget som helst at gøre med at være
afhængig som en alkoholiker… slet, slet ikke!

Ud af mit behov for at sidde og falde hen med et stykke strikketøj kommer der en indre sjælefred ( - nå ja, og af og til en hel masse kaos fordi det ikke går stærkt nok, inspirationen er for kraftig, tiden for kort eller pengene for små til helt at leve min besættelse ud) kommer der også en produktion der som oftest er særdeles brugbar og anvendelig. Dét kan man på ingen måde sige om alkoholikeres besættelse! Desuden kan jeg lægge det fra mig, ved hvornår prioriteringerne skal være anderledes og andet skal komme før mit behov for strikketøj, jeg bliver ikke usund af at strikke – snarer tværtimod! – og sidst men så absolut ikke mindst;
jeg kan sagtens være nærværende, opmærksom og KÆRLIG selvom jeg strikker!!!

Ingen kommentarer: