lørdag den 3. maj 2008

Gave strikkeri ...


En kær veninde holder sin runde fødselsdag i aften - men hun bor så langt væk, at jeg valgte at sende afbud, ellers ville jeg ikke kunne nå at være hjemme igen til de ting der allerede fylder i vores familiekalender i denne weekend...

Det er så brand-ærgerligt at skulle takke nej til en hjertelig invitation og prioritere, men det er absolut nødvendigt - og jeg ER ved at være ret god til det!!

En tur ned med nakken sidste efterår, hvor alt pludselig bare blev for meget, har givet mig respekt for mine egne grænser og for hvor meget jeg egentlig skal kunne overkomme!
At vælge fra er også at vælge til...at vælge trivsel og afslappethed til!
Såmænd er det så.....



Men en gave skal den skønne fødselar ikke snydes for, så jeg gik på jagt efter opskrift på et strikket sommeragtigt tørklæde - men fandt ikke umiddelsbart noget! Så jeg greb til Marianne Isagers "Noget til halsen" - og strikkede det i bomuld/hør og kun halvt så bredt som i opskriften - det blev godt, synes jeg selv og dét håber jeg også min søde veninde synes, når hun i dag får pakken med posten?!



Farverne er lidt anderledes end på billederne; der er brugt en fed bomulds lin fra Drops i hørfarve til det lange stykke, en dejlig varm, blålig bomulds lin til endeborterne og en limegrøn bomuld samt en glimmertråds i lime effekt sammen med i de mellemliggende striber i hver ende.

Jeg strikkede over blot 38 masker på pind 3½ og tørklædets hele længde blev omkring 1,30 m.

Garnforbruget var ca. 60 g af det hørfarvede, knap 20 g af det blå og nogle meter af det grønne samt en smule - bittelille smule - af effekttråden!



Efter håndvask og opspænding var det lidt stift - som dette garn jo er - men alene ved at jeg prøvede det på og tog billeder samt foldede det kreativt sammen før en fin indpakning, blev det lidt blødere og rigtig lækkert! Jeg ville egentlig godt have beholdt det - og det er jo egentlig den bedste måde at give gaver på, ikke? Ved at man selv gerne ville have haft det!! (Nå ja, det gælder naturligvis IKKE for elektrisk værktøj og dimser til værktøjskassen....)

Ingen kommentarer: