fredag den 2. maj 2008

Mor - ene og alene afsted




Uh - jeg har været lidt væk fra de vante omgivelser - og nok var jeg alene af sted i år - men jeg var alligevel sammen med 1200 andre mennekser det meste af tiden!!!!! For jeg har været på konference - SIKON 2008 - en konference for både fagfolk og forældre - for alle der har med børn inden for Autisme Spektrum Forstyrrelser (ASF) at gøre.





Det var stort på flere måder. STORT fordi det kun er 2. gang jeg er med på konferencen, stort fordi det naturligvsi er et område/emne der ligger mig særdeles meget på sinde, stort fordi der undervejs i de mange, mange oplæg på dansk og engelsk, og i workshops mv. hele tiden var nyt, andet og mere at få viden af og om, stort fordi vi var SÅ mange der alle kom af stort set samme årsag - og i særdeleshed STORT fordi jeg var ene alene i hele 3 dage!!!
TRE dage på et kæmpestort komfortabelt hotelværelse... med lille stueafdelig, eget badeværelse, garderobe og bar!!! Og egen fjernbetjening - som jeg i min iver fik rodet så meget med at jeg var at frygte at jeg fik sat den på betalings-tv-kanal - ganske givet en kanal KUN for voksne!! Uh ha uh ha - sådan kan det gå når morlille er på egen boldgade!!
Nå, emn alt dette var det kun MIG alene der skulle benytte og nyde og drage fordel af!
(også den dér frække tv-kanal!)
Og ja, for andre sikkert næsten lidt hverdags-agtigt, men for mig - der til dagligt er logistikchef, idemager, sygeplejerske, amme, lærer, pædagog, køkkenchef, madmor, cirkusdirektør, domptør, personalechef eller om man vil; human ressource-chef, igangsætter, lagerchef, vaskeriejer, cykelsmed, servicemedarbejder, caster og meget meget mere - er tre dage med kun og udelukkende MIG SELV at tage mig af og tage hensyn til simpelthen ..... underligt - men dejligt. Dejligt for en tid - og så er det nok.


Underligt - ikke fordi jeg ikke i det daglige hjemmeliv også tager mig af mig selv om mine behov, men underligt fordi det på en eller anden måde føles....tomt!

Jeg går jo for at være en ret skrap men kærlig mor, og en kvinde der aldrig undsiger siog selv nydelse og fornøjelse selv om jeg går hjemme meget af min tid og arbejder hjemmefra. Jeg tager IKKE en opvask når mine små sover middagsøvn synkront - der smækker jeg benene op, hælder the i kruset eller cola i glasset og hiver strikkepindene frem, finder min gode bog eller et damemagasin frem og kobler af, hviler ud og bare NYDER livet. så er jeg nemlig klar igen når de små vågner og s¨kan vi sammen tage opvasken eller de andre i familien kan gi en hånd med!

Men sådanne tre dage alene er ikke uden værdi - jeg er jo på konference og jeg skal ha mest muligt ud af den slags - og kunne give fyldigt referat til ham, min-eneste-ene derhjemme, og desuden er jeg jo notorisk nysgerrig så jeg vil ha mest muligt med af mest muligt!
Men bare sådan ... underligt tømt for andet indhold, når ikke det lige flød rigeligt i min øregang med informationer, eller jeg selv bidrog med diverse input på workshops rundt i det meste af Odense Citys mulige undervisningslokaliteter....

Men det var dejligt en tid - sådan et være helt ansvarsfri - og kun at skulle sørge for mig selv - kun tænke på om JEG var tørstig, kun at vælge om JEG ville ha et karbad eller mere fredelig strikketid på sofaen i mit hotelværelses stueafdeling!!!

Lidt forunderligt at sidde dér og spise min morgenmad i fred og ro - læse en avis HELT uden afbrydelser... bare hente brunchpølser, røræg, melonskiver, mere brød og masser af hed god the - KUN til mig selv!!!

Men, men, men - efter sådan tre dage, er jeg så fyldt af indtryk og ny viden og med en masse snak og humør i øregangen og jeg savnede at være hjemme og sammen med min dejlige familie!! Og så kan toget mellem Odense og Viborg godt se at få mere fut på end de 4 ½- FIREOGENHALV!!!! - time det tager at køre mellem de to distinationer!!
(det var både billigere OG hurtigere selv at køre derned! Ville kunne gøre det for godt kr. 504 og jeg gav godt 600 kr. for togbilletten t/r - og ydermere kunne vi køre derned og hjem igen på de 4½ time toget er om bare den ene vej!!!!)

Ingen kommentarer: