mandag den 21. juli 2008

Strikketræt...?

Kan man egentlig blive det - strikketræt? Nej, ikke sådan for alvor over for alt strikketøj eller i det hele taget - men jeg er godt nok kørt særdeles sur i strikketøj med laaaaaange vrangpinde... æv æv æv hvor jeg bare IKKE er til hele vrangpinde!!!


Jeg har FLS'en på pinden - en p. 4½ og der er rigtig rigtig maaaaange masker at strikke hen ad og det går SÅ trægt når det nu er vrangmasker!!!


Så har jeg min fede sortgrå kæmpetrøje til mig selv på pind nr. 8 - og også her er der laaaaange tilbagemasker - i VRANG!!! Jamen, JEG er nu mindst lige så vrangvillig som jeg mente, at min lille "modeldatter" var forleden - jeg VIL bare så lidt de der vrangmasker i een uendelighed.



For en tid hjalp det uendelig meget da søde Nanna gav mig venligt bud om, at jeg skulle "læse" vrangpinden som en "slap-af-pind" på FLS'en... en pind hvor jeg slet slet ikke skulle tænke - mellem hver mønsterpind jeg skulle strikke! Dét virkede - for en tid.


Måske var det også vel vovet at sætte endnu en tyk trøje på pindene og regne med, at jeg ville kunne holde gang i to vintertrøjer på een og samme tid...... selv ikke med Nannas søde råd....


Så hva' gør man så, når det ikke huer een at strikke på det man er igang med?
Ja, jeg fandt igår morges på at strikke en lille fin sag - lige ud af hovedet - og på p 2½ - OG med et supermønster i nederste halvdel af trøjen!! Supermønster UDEN vrangpinde... ihhh, det er knageme godt fundet på, ikke sandt?
Sådan - dét kan jeg lide....




Ingen kommentarer: