onsdag den 13. maj 2009



Så er der vasket hvide duge igen, igen – og i aften, mens ham "min eneste ene" sejler kapsejllads på fjorden, skal jeg stå og nyde at ha' fred og ro til én af mine dejligste yndlingsbeskæftigelser; at rulle nyvasket tøj på min gamle elektriske rulle!



Dét er en særlig fornøjelse at stå der og lade rullen gå…

Jeg ææælkser at stryge tøj – nyder det intenst – men har jeg tid og fred til at slæbe rullen frem og få rullet fx sengelinned og duge, så indfinder der sig hos mig en næsten meditativ tilstand!

Så jeg glæder mig til at rulle hver og én af de mange, mange meter hvid dug som jeg har lånt af hende her….
I morgen kan alle dugene så afleveres til ejerinden - med en særlig kærlig hilsen som tak for lån - og så skal de vist videre i udlån og pryde endnu et festbord et sted!

2 kommentarer:

Sifka sagde ...

Jeg er også fan af både strygejern og rulle. Det er så skønt, at stå og slappe af, mens tingene glatter sig ud under varmen. Jeg har desværre ingen rulle, men jeg har som barn og ung tit givet en hånd med i rullekælderen.

Et forsinket tillykke med sønnen, det lyder, som det var en god dag.

hjemmemortil9 sagde ...

Sifka - 1000 tak for dine lykønskinger - og jahhh, det var en herlig dag!! Min rulle er tudsegammel - og en foræring, hvis jeg ville fjerne den fra en anden kvindes bryggers! Hun hadede den af et godt hjerte - og jeg ælsker den!