onsdag den 30. juni 2010

FORELSKET STRIKKERI

Jow sørme, om ikke jeg også har fået strikket en del mens vi har planlagt, afholdt og nydt diverse fester.
Bla. gik jeg hen og blev noget så hovedkulds forelsket...... i denne her; WEE MOOSE - og i den historie der fulgte med den! Strikket af tyske Christian; der Strickaere inde på ravelry.

Læs historien og se hans flotte første strikketøj.

Så jeg måtte simpelthen forsøge mig med sådan en Old School model... og den blev god - så'n rigtig tilforladelig faktisk!




Mit mål var, at jeg ikke måtte indkøbe nyt - det skulle være noget der tog af mit lager - så derfor kunne jeg ikke gå ud og købe fx lige dé knapper der ville ha været allerbedst - men trods dette så blev den altså god!


Og jeg gennemlevede da bærestykkets vrangpinde - og snød så, da jeg nåede frem til bolen - og strikkede mit tidligere brugte håndklæde-mønster med "en pind ret og een pind 1 ret, 1 vrang - og gentag de to pinde" - jaaaa, dét er lige mig!

FAKTA;



Opskrift: Offset Wraplan af Sara Morris

Størrelse: str. 6-8 mdr.

Garn: Kauni

Forbrug: 80 g

Pind: 3½ mm

Ændringer; Strikkede mønster i bunden af trøjen og lod den blive lidt i længden

Strikket til: ??

Hot or not; Hot - tror jeg - men da ingen endnu har brugt den ved jeg det ikke - JEG synes bare den er lige som jeg håbede på, den ville blive!

3 kommentarer:

Eg ... sagde ...

Den ble veldig flott :-)

tanterne sagde ...

Det kan godt være at modellen oprindeligt var tænkt helt i ret, men den er bestemt ikke blevet ringere af dit 'håndklæde-mønster'.
Jeg kunne snilt have troet på at modellen var sådan.

hjemmemortil9 sagde ...

Hanne - tusinde tak for din hilsen...mon du har kigget på historien inde på ravelry? det håber jeg!
Tanterne; åh, tak skal du have - dejligt at du kan li min "dovenskab" - og så er denne trøje nu også pyntet, peppet op, ændret og gjort ved hvsi du tjekker alle de mange mange modeller ud inde på Ravelry - der er M A N G E på netop denne grundmodel! Tak for din søde hilsen!