mandag den 28. juni 2010

Kamera og hverdagssommerferie...uhm..


Skønne lille Gudrun - skudt med vores dejlige kamera sidste år i juni!
Men – uuuuuhhhhuuuuu altså. HULK....

Lige før vores sølvbryllup satte vores kamera sig på tværs.
Det kunne tage 5-10 billeder – så pliing, ville det ikke spor mere.
>Fejl 99<>egenreperation vha. internettet og andre med lignende problematikker ved samme kamera rundt i verden!
Vi lånte min brors linse til samme type kamera (canon EOS 400 D digital) og kunne så konstatere, at det var kontakten mellem linse og kamera der er i stykker.
Suk … ikke en rød øre til at købe nyt for – som sikkert ville være billigere end at få det repareret!
Jeg kan som regel overtale min gode mand til lidt af hvert, og jeg er stanghamrende charmerende mens jeg gør det – men her vidste jeg, at han nok slet slet ikke ser vores behov for billeder i samme lys som jeg gør….
Så jeg led i stilhed.
En meget uvant egenskab, som jeg absolut ikke har meget erfaring med :0)

Efter godt en måneds tavshed om emnet ”vi har ikke noget kamera-wwwaaaahhhh” skete det helt forunderlige, han kom og foreslog mig, at vi fandt de 1500 kr. til en ny linse her-og-der-og-med-hiv-og-sving!! Jamen, jeg var lige ved at tisse i bukserne af glæde… ( - men må også liiige sige, at det er lang tid at skulle holde stand udi at lide i stilhed. Så læmge havde det ikke taget, hvis jeg havde brugt mine fabelagtige overtalelsesevner... men skidt med det nu - for vi har atter kamera der kan tage dejlige fotos!)


NU er det så hverdag… eller faktisk er det jo sommerferie.



Omkring 45 døgns frihed.
45 døgn med huset fuldt.
Med 3 større måltider hver dag, og to gedigne mellemmåltider.
Det betyder meget køkkenarbejde.
Det betyder masser af indkøb og det gir' masser af opvask.
Masser af vasketøj der skal vaskes, hænges ud, tages ned og lægges på plads.
Det betyder også mange til at klare alt det praktiske,
og mange til at ha det dejligt sammen med - mens vi gør det hele!

Det betyder mange der skal gå op og ned af hinanden,
dagen lang i mange uger.
Det betyder mindst 28 dage også med
en fuldtidsfar – og resten af dagene er med minimum
een forældre til stede hele tiden!
Det betyder god tid, lange, dejlige ubegrænsede dage
til leg og samvær, højt humør og lidt skærmydsler.

Det betyder sommerhus i Nordsjælland, badminton i haven, kongespil,
hængekøje i middagshvilen, flagermus i skumringen,
havbadning i måneskin, hjemmelavet vaniljeis i laaaange baner,
blødkogte æg til morgenmad, grillmad med mesterkokken,
kold cola på terrassen, kortspil med mange der vil vinde,
puslespil for store og voksne hen under aften,
kølige nætter i telt, varme nætter i træhus,
hygge og hjemmerørte rysteribs til isen!!

Det betyder i det hele taget,
at sommeren er over os!
Jubiiii...

10 kommentarer:

Hyldemor sagde ...

Åh altså hvor hyggeligt Susanne... Her sidder jeg og burde læse om gamle vikinger i York, men det er meget hyggeligere at læse blogs (mens jeg tuder snot over Elvira, der ikke gider at sove)... :-)

Tineke sagde ...

Så skønt!

Anne sagde ...

Åh som i skal hygge jer, i store skønne familie, jeg ved, at du forstår at nyde hele menageriet, Susanne :-)

Måske kan vi nå en kop feriekaffe på torvet i Viborg, med en lille kage og en lille pind strik til, det ville være så hyggeligt...

Camilla sagde ...

Tak for at minde mig om hvad det handler om - 1. dag ud af de 45 har her handlet om at rase ud - det håber jeg i hvert fald ;-)

Men skønt med 1½ mdr fri for vækkeur!

Unknown sagde ...

Det lyder godt nok bare så dejligt !!!

Elisabeth sagde ...

:) Åh... jeg kommer helt i sommermodus her jeg sitter! :) Nyyydelig!! :)

Klem fra fruen i Lønnetunet

hjemmemortil9 sagde ...

Maria - stop med at tude over ting du rent faktisk kan gøre en indsats for at få til at lykkes du... tænk om du var en gammel vikingemor i York...ring til en søvnrådgiver eller kig efter på familiemanualen, ikke?! ;0)
Tineke; Jahhh... og tak!
Anne; JJAAAA - lad os lige se det an - jeg ville ææælske at nå det med DIG!
Camilla - herligt at du også får muligheden for at nå at nyde det!
;0)
Losarinas mor; Tak og ja, men du kender det jo fra dit eget hygsomme liv... så lad os være fælles om at slå nydelsen fuldt til!
Elisabeth; ihhh tak - havde helt glemt hvor meget jeg nyder dine "klem" - og sommermodus er næsten ikke til at undvære, vel?

Vestjyden sagde ...

Åhh - jeg elsker også ferie tiden. Totalt uafhængig af klokken og hjemlig hygge.
Go' sommer til dig og hele din skønne familie.

Hyldemor sagde ...

Hehe, ja, hvis jeg havde været en viking i York tør jeg ikke helt sige, hvordan jeg havde opdraget mine børn... ;-)

hjemmemortil9 sagde ...

Linda;
Åh,tak - og i lige måde ;0)

Maria;
Dét er da ellers en tanke der ku være dejlig at kaste lidt tid efter, ikke?