mandag den 13. september 2010

Baby Mamas (Put a Sling On 'Em)

Ohhh... jeg har nydt at bære en stor del af vores børn (- alle de der er født siden 1992 faktisk!) i ringslynge - og til de 3 yngste brugte jeg også både vikle og mei tai's - og vi har alle - både børn og voksne - elsket denne måde at være tætte på, letheden i at transportere selv halvstore tumlinger, det praktiske i fx at tage vare på flere børn på een gang og trygheden ved at vide præcis hvor vi havde hinanden!






SUUUPER behagelig at gå med - selv laaangt... i uvejsomt terræn... med et større barn i hånden...osv.




Praktisk...man kan få lidt fra hånden (fx strikketøj) selv med et barn "på armen"...



Et godt og sikkert sted at sidde når man som ganske lille bitte er med til fest med mange fremmede...

Selv Gudrun på nu 4½ snakker af og til om at hun gerne liiige ku tænke sig en tur i "mors egen hængekøje" - og det får hun så - men ikke så længe ad gangen for i hendes alder skal verden jo i den grad indtages og udforskes... og hun kan også let få en dansetur eller en sving-om i slyngen.

Helt nyfødt, med til julefest og i sikker "opbevaring"
med hjertelyd, lugt af mor og en evt. ammetår lige inden for rækkevidde...
Meeen jeg er jo hverken så lækker eller adræt som de skønne kvinder på denne you tube video - og jeg ku' aldrig danse - hverken med eller uden barn - i så høje hæle!!
Men tjek lige disse lækkerier - med en slynge kan selv dansende mødre ha deres småbørn i alle størrelser hos sig - og er de ikke skønne.....soooo; If you love them, put a sling on them...








3 kommentarer:

Britt sagde ...

Oooohhh, jeg har også nydt at bære mine børn tæt på mig. Ringslyngen blev jeg dog aldrig venner med - til gengæld hittede viklen stort. Faktisk var yngste slet ikke i barnevogn det første halve år - jeg bar hende rundt i viklen under en varm jakke med et ekstra panel foran. Vi så morsomme ud og fik mange blikke, men det var så meget bedre for os.

Nanna sagde ...

Vi har også stornydt at have vikle til begge børn. Aske boede i sin de første 6 måneder af sit liv, mens Rune mest har hygget i den, når vi skulle ud og gå...
Og danset med barn i viklen. Det har jeg da. Til venners bryllup - der fik gemalen og jeg da dejlig tur på dansegulvet - med Aske sovende på ryggen.

hjemmemortil9 sagde ...

BRITT; Ja man er lidt af en skude når man i vinterhalvåret er polstret med både baby og varmt tøj - men hvilken skude at få øje på! ;0)
NANNA;Uh ha ha ha ha - Jer på dansegulvet MED Aske på ryggen - det gad jeg godt ha' set ...jeg ville med garanti ha klappet så meget i mine små hænder at I ville tro at det var brudevalsen der gik igang! Herligt billede for mit indre, Nanna....