søndag den 5. december 2010

2. søndag i advent, 5. december

Åh, hvad er mere nærværende end at blive berørt og glad på een og samme tid?

Musik kan næsten altid røre mig - ikke blot tonerne men også de tekster der er med kan jævnligt få tårer frem hos mig.
Oplevelser og musik sammen kan i aller højeste grad få gjort mig bevæget... som fx denne you tube optagelse af en stor begivenhed i et indkøbscenter i USA.

Lige her i Philidelphia ville jeg ha elsket at være da denne begivehed skete....

Centeret Marcy's har et kæmpe orgel med piber der når op i 4. sals højde. Der gives koncerter på dette gamle orgel hver uge. Til denne begivenhed var 650 sangere ude blandt de almindelige kunder og gik rundt i stormagasinet som regulærer kunder da orglet satte igang.
Ingen vidste besked med de mange forskellige sangere fordelt ude blandt øvrige kunder da organisten spiller Händels Messisah med korsatsen Hallelujah - og alle de mange, mange korsangere satter igang.

Det må ha været en fantastisk oplevelse - og jeg synes også det er dét der er fanget med kamera og i folks ansigter, i glæden der stråler ud af sangere og puplikummer.... jeg er dybt bevæget når klapsalverne sætter igang!






Ingen kommentarer: