torsdag den 22. september 2011

GENNEMSYN

Oh, Fanø – snart er jeg på vej… til strikkefestival.
Ligesom hundredvis af andre bloggerne tager jeg til denne smukke vilde ø.
– for at lege med, hygge med, se på, nyde, gramse, snakke, dufte, strikke, møde, lære, finde og lege med garn i en hel laaaang weekend.


Kort sagt, og som mine ældste sønner vil sige det; for at nørde garn og strik!


Nogle er allerede taget af sted mod øen, andre følger trop i aften eller i morgen…
og uh-ha det ska’ blive så godt, så godt! '


Skal, ligesom sidst, bo i sommerhus hos gæstfrie Trine, sammen med Hanne
og med ”den nye pi’e i klassen”; Margrethe.
( OBS! Lisbeth har forladt os denne gang – for at løbe i Berlin! Håber du kommer fluks tilbage igen, Lisbeth!)



Skal først af sted i morgen middag, har arbejde der skal fra hånden
inde da – men har godt hold om det, synes jeg.
Så i hver en ledig stund gør jeg mig klar, pakker, arrangerer, skriver lister
og finder ud af hvad der skal med.
Der skal bages kager og brød af forskellig slags, snittes og arrangeres,
tjekkes opskrifter og sættes kikærter over til humus.
Andre køber ind og laver suppe til i morgenaften,
ratatouille til bøfferne lørdag aften og meget, meget mere.
Der skal i weekendens løb spises, hygges, snakkes og så skal der jo strikkes helt viiildt!

Så derfor tænkte jeg i morges, at der var basis for at tjekke skabet med garn og diverse.
Der er jo en del at tage af, så jeg tænkte, at jeg ville se at få det delt lidt op.
Opdelt i fx strik på pindene, strik der venter på pinde samt ønskestrik….

Dét var da en rigtig dårlig ide, må jeg nu sande!
Altså, det var fint at dele det op og listefører det – det giver, som med alt andet, jo overblik – men lige her – på vej mod strikke- og garn-mekka på Fanø, var det en næsten utilgivelig dumhed at få så meget overblik og klarsyn!
FOR det blev jo alt, alt for tydeligt,
ganske iøjnefaldende og helt hjerteskærende KLART at…….

JEG BEHØVER IKKE KØBE MERE GARN!!!!!
Jeg har jo nok!

Som i MEREENDNOKOGGANSKEOVERFLØDIGTOGALTFORMEGET!!!!!!!!

Jeg bør ikke købe mere, ikke noget som helst.
Skabet er fyldt helt ud med garn.
Der er mere end jeg får bugt med i det kommende år … hundrede!?


Listen over de projekter der sidder på pindene!
Denne liste er desværre for lang.

• Hønsetrøje
• Min Olive
• Cardigan til grå eminence
• Shalome
• Kraka
• Nova - a kind of
• La Strada


Liste over det der venter på at komme pinde - igen
Owls - til Gudrun.
Blev færdig før sommeren, men er lige det mindste og vil jeg ha at hun skal kunne bruge den i denne vinter
- i stedet for at gemme den til at lille nye Ester om 4 år kan få den! - så skal den hylles op
og laves i en større udgave.
Om jeg har mere af det garn? Jep… så rigeligt
!

Liste over ønskestrik

Denne liste var så laaang at det nærmer sig det ubegribelige… her er de højst prioriterede … for nuværende!


En lyseblå Owls - eller en hjertetrøje til Dagmar
Top Magda/undertrøje/vest til Gudrun - maxi str. top down
Cardigan til Ester, str. 3-6 mdr.
Filtede vanter – til store og et par små
Filtede hjemmefutter – str. 34/36/39/40/42x2/44/45… tja, fast arbejde – altid! Bare sæt i gang!
Samme model – forsøgsvis dog med langt skaft – den ene af de ældste piger fryser umanerligt nemt!
Benvarmere eller støvleskafter – til ældste barn og til mig selv
Hue(r ) – til mig
Uldbuxer til Esters stofblenumse – de mindste er klaret men det fortsætter jo! Så i str. 6 mdr.

Ingen kommentarer: