lørdag den 12. november 2011

TO i RAP....



Endnu een af vores herlige unger har føs'da'.



I dag er det Agnes der fejres!
Lige efter lillesøster, Gudrun igår, fylder Agnes 15 år i dag!



Jeg bliver altid sår'n lidt rørstrømsk på børnenes fødselsdage - og skal liiige gense deres fotoalbum, med fotos fra den allerførste tid (- ja, ja - jeg undlader dog at fremdrive de efterhånden 6-8 album man i alderen 15 år har stående i skabet!!), tænke hver fødsel igennem, mest for mig selv - og ja, indrømmet; det er svært ikke at fortabe sig i detaljer om den vigtige begivenhed i hvert barns liv - og således er der nok af og til gået lidt for meget fødslesberetning i den, på deres fødselsdage...!
Men på den anden side, så ER deres ankomst til verden
jo både vigtig! Både for dem selv, for os der er deres forældre og for mig som fødekvinde! Og jeg er også sikker på, at det ikke skader for familiens øvrige medlemmer, at få gentaget de dejlige fødselsminder og beretninger år efter år...




Agnes er født i vand, på den daværende jordemoderledede fødeklinik i Skive.
Agnes er vores 6. barn og fødslen af hende var en lynaffære - præcis som med hendes 5 ældre søskende
.
Og hun var - i lighed med flere af de øvrige børn og altså bla. hendes yngre søster der fyldte år i går - en ordentlig kleppert; 5200 g - født i vand bare 3 kvarter efter vi ankom til fødeklinikken, den tidlige morgen, med snestorm, en bil der strejkede og vejarbejde to steder på vej mod Skive.
Født med deltagelse af alletiders dejlige jordemoder og med en far der var massivt stolt og jublende lykkelig over det rolige forløb - selv trods mit valg af tidlige morgenfødsler, som han aldrig helt kom til at billige!!;0)



Hele fødselsberetningen kan læses her eller her.

2 kommentarer:

DiSign-Keramik sagde ...

Hejsa
Også et stort tillykke til denne skønne pige.

Dejligt at fejrer fødselsdage...

Kh. Dianna

hjemmemortil9 sagde ...

Tak skal du have Dianna - og ja, det er DEJLIGT med fødselsdage...
;0)