torsdag den 9. februar 2012

DEJLIGE SAGER TIL STRIK



Farveglade farveblyanter
i glassene i mine børns tegnebakke.
Sorteret i farveorden af et lille
 dygtigt ordensmenneske ( - og det er så nok ikk' lige mig, vel?)

Og i billedet også en superskøøøøn gave - garnnøgletrilleren - modtaget for længe siden,
tilbage i august, fra en kær veninde!
Mange tusinde tak, må jeg jo sige...
TAK for den opmærksomhed der ligger i, at Lisbeth
 huskede, at jeg var så betaget af den,
da jeg så den hos hende for snart et par år siden!

Jeg synes jo om håndværket, ideen/funktionen, og især
skønheden i det drejede og glattede, polerede træ.

Og så sendte Lisbeth mig denne "garnnøgletriller"
til min fødselsdag!
Åh, som jeg har nydt at bruge den til at lade ganet fastholde
og stadig nemt frigive meter efter meter!
En særlig dejlig gave som jeg
næsten hver eneste dag sætter pris på...

Jeg har som så ofte før en masse projekter igang.
 stor og små mellem hinanden.
Til mine egne småpiger, til een af de store
og til barnebarnet.
Nå ja, og så MÅ jeg jo bare se at få lavet mig
en trøjejakkecardigan a la
den jeg lavede til
min næstældste i foråret sidste år!
Sådan een lavet af reste- og lager garn!
                      Uhm... glad strik er det. Farverigt strik!


Samlede alle de brugbare emner
i mit garnlager, i en stor pose, farvesorterede
dem og undrede mig... ?
For hvor mon alle de her gode farver i mit lager
og mellem resterne kommer fra - for
jeg synes ikke
at huske ret mange af dem!
Havde egentlig tænkt at jeg nok skulle ud og
købe bare nogle få farverige gram,
for at kunne lave en glad ting - men det ser ud til,
at med de mange grønne og lilla/røde/pink nuancer
jeg kan samle sammen
og med de to-tre nuancer gult
der også er at finde,
så kan jeg få en pippi-ting til mig selv,
uden at skulle ud og bruge penge på dén glæde!
Jamen altså... herligt - uhm.. det blir da godt!

Ingen kommentarer: