tirsdag den 1. maj 2012

1. MAJ




I går var en fantastisk eftermiddag... klokken halv 2 kom farmand hjem, efter en hel formiddag på havnen med at rigge båden til, så den er klar til sejlads i den kommende tid.
Dejligt ... og endnu dejligere var, at jeg havde bagt thebirkes og han havde tre af vores børneflok med hjem!

Vi dækkede havebordet for første gang i år og fik vores eftermiddagsmad udendørs... med jakkerne på (! ) men alligevel! Med sol, frisk luft, kaninen på græs og kattende der snoede sig kælne om benene på os - mest fordi der var klækkerier på bordet, tror jeg.



Det blev til et par timers hygge udenfor - inden jeg trak ind og gav den en skalle på kontoret og forberedte mig på bestyrelsesmøde til om aftenen. I dag tegnede lige så solrig og dejlig helt fra tidlig tidlig morgen stund! Og det er svært at bevare koncentrationen på min pind her på kontoret... det trækker i mig for at komme U D... i solen og med jord mellem hænderne. Og nu ER det jo 1. maj, såhhh.... man BØR vel ret beset holde dagens formål i hævd og lade sig sole og nyde livet og hinanden, ikke? 











Og nej, jeg skal ikke i anlægget og svinge røde faner - slet ikke - men mindre kan også gøre det!

Morgensang på skolen var med indlæg fra Jesper-lærer om hvilken dag det er i dag, om arbejdstagernes vikår, om at sikre at alle behandles ordentligt, om de fornuftige kortere arbejdsdage, om ferietid og ret til det og om at gå fælles om at sikre at alle behandles ordentligt! Dejligt og tilpas indlæg fra en af skolens historielærer - med ord der forstås af selv de yngste elever. Med budskaber så klare og lette at de lader sig omsætte selv for småbørn der nok ellers mest tænker på om FETAboldbanen er fri i ti-pausen og om der mon er lækkeri i madpakken...

                    
                     Rigtig god 1. maj til ...os alle!



1 kommentar:

Birgitte Vestergaard sagde ...

Susanne, hvor er det bare nogle smukke farveladeglade huer og jeg begræder at jeg ikke har lært at hækle! Jeg bladrer hele tiden op for at blive glad af at kigge på dem! Og sikke en dejlig haveførsteforårsdagsfest I havde! Kh Birgitte