mandag den 27. august 2012

DET VI PLEJER ...

 
E N D E L I G er der blomster i mine ærteplanter!! De har godt nok været usandsynlig lææænge        undervejs - og der er langt fra så mange og så vildtvoksende som der ellers plejer at være....
Heldigvis er de jo af typen der skal plukkes for at der kommer flere,
så vi klipper alle blomster af hver 3. dag...

 
Weekendens kagebageri var en anden slags roulade end vi ellers opererer med herhjemme. Der er flere slags vi ælsker at lave. Med æbler og mandler, fløde og syltetøj, hindbær og brombær, is og jordbær, abrokosmarmelade og andet godt! De er alle lette at lave, kræver ikke megen tid og smager altid godt - MEN DEN HER!!!! WOW - den er supergod, men altså også en smule mere tidskrævende end vi ellers plejer at bruge på rouladebagningen. Det var dog hvert minut værd....




 
Hækle kan jeg - men jeg er ikke sådan superdygtig til det - og ej heller hurtig.
Og jeg plejer heller ikke være at være så vedholdende og sej til at få gentaget et stykke arbejde som dette her. det er den 3. bort jeg laver - denne og den forrige er til et par pige-buxe-dragter til de to yngste - og den første jeg lavede var til barnebarnets buxedragt. Flere fotos når jeg får bedre tid til at sætte mig og få skrevet ned om dem!


 
Vasketøj - dét plejer vi jo at tørre ude - i metervis. men efter de sidste dages småbyger og sokl blandet godt og grundigt så nøjes jeg med lidt ad gangen fordi det skal være muligt at tage det hele ned HVIS nu regnen kommer forbi....igen!

 
Fladt bagdæk.... plejer vi ikke ofte at have stående i dagevis - for der brug for cyklerne og dermed for en ihærdig dæk-lappemester! Sådan een har vi heldigvis i husstanden - det nyder alle godt af!