søndag den 27. januar 2013

SPILLEFUGLE

Jeg er ikke en spillefugl...
Jeg kan godt lide at spille forskellige spil, men jeg kan også sagtens undvære det.
Jeg spille Hjertefri og Bubbelshooter på min computer.
Men notere aldrig hvor langt jeg når - jeg spiller for at slå hjernen fra - slapper af med at sidder der og skyde farvede balloner ned!
Hjertefri er jeg bare rigtig god til at spille - på højt niveau!
Og jeg nyder at spille det på computeren*
fordi jeg er sådan én der let bliver vanvittig utålmodig med mine moddspillere
hvis de ikke er hurtige til at trække og snapt fortsætter spillet.
Det er nu lige meget hvilket spil jeg spiller
så gribes jeg af utålmodighed med de øvrige deltagere
( hm... måske et sted at øve min mindfullness lidt?)
Jeg spiller også en del Rummicub med familien
og så en hel del forskellige kortspil ude i virkeligheden.
Og naturligvis Kalaha, fisk, UNO, Hvem og hvem osv. med de yngste børn...
 
Men jeg har aldrig rigtig fået spillet på de to Game Boys familien ligger inde med
- og dermed er jeg selvsagt elendig til disse spil...
Det er sådan set ok med mig - jeg er ikke hverken god eller dårlig til at tabe!
Jeg er ligeglad og gider ikke bruge mere tid på at vinde end højst nødvendigt!
Og jeg kan snildt leve med at tabe!
Men her i dag søndag, hvor der er en vis slaphed med lidt sygdom,
lidt ugidelighed og en anelse opkørthed over den forestående håndboldkamp
(- og dét er dog kun husets unge mænd der har det sådan med dét spil!!! Jeg H A D E R håndboldfeber!),
var hele resten af klanen i spil-for-dig-selv hjørnet
og sad rundt i huset
og spillede via deres mobiler, computere og lign.

Så til slut måtte jeg lægge strikketøjet til side for en stund
og så afprøve mine færdigheder i Mario på en tudselgammel Game Boy....





Kan oplyse at jeg blev slemt til grin
for jeg kunne ikke engang gennemføre første niveau
og hver gang jeg lod min lille Mario-fyr dø,
så spillede den pokkers maskine jo en sørgemarch
så hele huset fik besked om;
at jeg hvert 3. minut atter ikke fik gennemført bare 1. bane!
Suuuk jeg er for gammel til den slags.....

( MEN så lever jeg i stedet højt på, at jeg sidste sommer lammetævede TO af mine mellemste unger - på een gang -
 i batminton... ha ha, dér vidste de bare ikke, at deres moar var gammel mester, hva'?)




Ingen kommentarer: