mandag den 22. april 2013

UHMMMMMM - DER VAR SOL, STRIK OG SØDME

 
 


 







  • Fabelagtig lagkage på tøse-strikketuren - med hjemmebagte chokobunde og både most banan, masser af flødeskum, jordbær (-  mere for syn end for smag, men sådan ER det jo i april, ikk?)  og med den helt fantastiske karamel Dolce latte-creme fra Urtekram... m å m s, siger jeg bare! Og dét må man godt skrive, også selv om det er een selv der har lavet den!
  • HELT FANTASTISK dejligt solskinsvejr - og der strikkes - ude i solen - og med en hel del masker - faktisk M A N G E !!! Omkring de 600 på hver pind! Men det er med en lækkerhedsfaktor, synes jeg - der er vanvittig høj, alene fordi det er et RETSTRIKKET tørklæde og kun sølle tre retriller tilbage ... og fordi hende der har gang i alle de mange, mange masker er god til farvekombinationer....
  • Og Hanne regner den ud - og var nææææsten monogam strikker hele weekenden. Iført een af sine vanvittige lækre kreationer - uhm ... til både model, farvevalg og indhold!'
  • Dejlige damer - med rødt ku' dette foto vist passende hedde.Ogd et er sommerhus tur med dejlige madammer - med farveklatter af rødt - en fælles passion, vist? - måske egentlig for alle madammerne? Her er det rødt i smuk cardigan, NEON - der er ribserødt i tørklæde - og så er der Lisbeths røde sko!
  • Og så var der jo en del snak om...syrligt grønt-tisgult-limeagtigt og så muligheden for hvordan man skal forholde sig til dén farve!!! Den er smuk - men er den god? Dét blev et af de store spørgsmål hen over weekenden.... godt der var nogen der havde I-pad'en med så vi kunne hjemsøge Ravelry og alle mulige og mindre mulige modeller... hitsene gik især på Åsa tricosas lækre modeller, på neon, på ....
  • Og vel hjemme igen kunne jeg nyde synet af de snart-på-vej rabarber! Det kan næsten få mig til helt at dåne... for UH, det blir så skønt at få de første spæde skud i en rabarber crumbel-kage - med iskold flødeskum mens dene ndnu er varm - og et stykke senere når dne er kold og så med fast Thise Creme fraishe til.... uf, det blir' jo da ikke meget bedre så!
  • Og knappenåle i mit Groovy-tørklæde....
  • - der så gav et tørklæde med en dejlig tyngde, ikke for størt og ikke spor krads eller vinteragtigt men lige som jeg havde tænkt! Ok til de første forårs morgener... oss selv om jeg da ser ret sur ud her på billedet!

Vi havde en virkelig dejlig tur med godt humør og fællesskab.
Der var både grin og også de alvorlige snakke - og en hel masse strik.
Dog har vi nok altid hver især en forestilling om at nå meget længere
med projekterne end vi reelt når ...
Men der var ALT hvad hjertet kunne begære af skøn og spændende mad,
dejliogt sommerhus at låne, fabelagtig hygge med dejlige kvindfolk,
gode strikkesnakke og inspirerende iderigdom
- og ja, ja... da også en vis divergens i farvesmag!
Men med 4 særlige, unike kvinder kan den slags nok ikke helt undgås ;0)
- og ville vist også være virkelig kedeligt, ikk'?!
Og den der retstrikkede karklud-ting
som jeg kom til at smide ind i flammerne i brændeovnen,
da jeg bare liiige ville fyre til natten, ja, den må jeg vist se om jeg kan re-etablere!!!! 
 
 

1 kommentar:

Tris sagde ...

Tak for en SKØN weekend. Det var som altid dejligt, sjovt, udfordrende, hyggeligt og mættende ;-)