lørdag den 18. marts 2017

KÆRLIGHED...og en masse derimellem


Der er egentlig ganske lidt jeg har absolut brug for i mit liv,
men der er til gengæld meget som jeg
V I R K E L I G ælsker fylder mit liv....med liv!



Kærlighed; at høre til, være nær, have værdi 

og relationer - det er vist basis for mig 
- som for så mange andre!


Er det ikke i orden, så falder det meste sammen....

Er der bevidst og stærk kærlighed i og omkring mig
- ej, men så er der i n g e n grænser for, 
hvad jeg kan klare, udholde og leve med!

Ting bliver så ligegyldige og ufattelige små 

i denne sammenhæng.

Vist er jeg glad for ting; 
vores gamle hus, vores pålidelige men ret så gamle bil,
vores overbærende bankrådgiver.
Ny maling til hus og vinduer vil jeg også blive glad for. 

De små svenske løbere, fra IKEA, der dækker
på vores miserable stengulv er jeg meget tilfreds med.

Vores gamle, lettere bedagede dampstrygejern,
det er jeg også taknemmelig for! 

Og maden der hver dag rammer mit liv ind,
mit håndarbejde, min mobil, vores kamera...

Jow, der er naturligvis masser af TING 
jeg er meget glad for at jeg har!

MEN;

der er sørme ikke meget ved at have en mobil 

- men ingen at ringe til! 


Ikke meget ved at lave god mad til mange 

- for kun at spise det alene!

Hvis ingen glædes over den nystrøgne skjorte
 så er strygejernet ikke et must osv. osv.


Så langt de fleste af de ting, jeg kan glædes over, 

er ligegyldigheder, hvis ikke jeg har kærligheden,
relationerne og nærværet med de mennesker jeg elsker!

Ingen kommentarer: