onsdag den 30. august 2017

STRIKKE FØS'DA'....

Uh ha - når det kommer til fødselsdage er jeg bare altid rørstrømsk - både mig egen, vores børns og fx de kongeliges fødselsdage!! Jeg ved det - det er for meget!
Så derfor holder jeg mig til små og få reaktioner;
Børnenes fødselsdage fejres på bedste vis og med morgensang og flag og ritualer og deres mange foto albums på bordet !
Og lur mig om ikke jeg næsten ved hver af de 9 børns fødselsdage, altså hvert år liiiige MÅ fortælle om vejret dengang de blev født, særlige små ting der skete eller hvilken bil, vægfarve, værelsesfordeling og lign. vigtig-heder der er at huske på og som jeg får sneget ind i løbet af dagen!
Mht. de royale fødselarer så behersker jeg mig til kun at NÆVNE hvis fødselsdag det er på dagen! Det kunne ha været meget værre ....og jeg behersker mig virkelig!

Men så er der min egen fødselsdag!
Dén er vigtig ...v i r k e l i g  v i g t i g !

De sidste årtiers runde dage har jeg holdt med pomp og pragt - 30 års dagen var med kæmpe telt i haven, helstegt pattegris og alle var inviteret - lige fra vennerne fra Kbh., de tidligere studiekammerater, mødregrupperne, familien, alle naboerne før og nu - en stor og meget glad forsamling!
Min 40 års dag - og igen da jeg fyldte 50 år, har jeg inviteret flere end 70 kvinder hver gang!
Og det gjorde jeg i øvrigt også ved min 36 års dag - men det fandt jeg hurtigt ud af ikke helt er ok - ifølge fødselsdags politiet! Det skal være hel-runde fødselsdage...

Og forleden fyldte jeg så 54 år - det var en fredag, det var lunt augustvejr - altid godt på min dag!
Jeg er født som søndagsbarn, forstås!

så jeg ville seføli ha en fest...men ikke en stor en for det rækker budgettet ikke til.
aftalen med min egen familie blev at vi kunne spise min egentlig føs'da's menu dagen før - for det er en ganske særlig ting som bare SÅ meget høre sig til når JEG har fødselsdag!
Mørbrad stegt som vildt a la Hüttemeyer, med aspargskartofler, hjemmelavet agurkesalat OG...min egen super-sovse-koks ualmindelige fabelagtige pande-flødesovs!!!!!! "- fløde er også gÅdt - meget fløde er M E G E T gÅdt!"

MEN så - på selv min fødselsdagsaften - der ville jeg gerne ha et lillebitte sluttet selskab...og kriteriet for udvælgelsen var at de ville strikke. Før, under og efter vi fik tapas og asti...og at det var kvinder herfra og tæt på - OG at de var med på at vi primært skulle sidde i vores Driver-hus!
Invitationen var vedhæftet dette billede af
og i texten skrev jeg at de SKULLE ha strikke- og snakketøj med - men at kyse var der frit valg om man ønskede at benytte! de skulle desuden være godt påklædt og medbringe et tæppe!

Det blev simpelthen alletiders aften - MIN FØS'DA'S FEST !

                     "To damer i haven", Marie Krøyer og hendes moder


           
 Tapas Tallerkener, hj. rørt pesto, walnøddehonning-dip mv
samt koldhævet brød, zero, asti, mineralvand
og kirsebær snaps mv. - desserten var den sunde gulerodskage med græsk yoghurt og hjemmebagte makroner, og et portionsglas med Orange a la mande m sveskekompot!
Og så var der gang i hørdugen, mundservietter i hør, alle vores forskellige champagneglas,
de grønne vandglas og arvestykkerne - og med masser af lyng til pynt!

                                            Smukke havebuketter på dagen - I loooove it!


                                                       Hygge i stor stil i Driverhuset
             - med min personlige servicemedarbejders nymonterede lamper til strikkebelysningen...


 
       Og en smuk augustaften og nat, med total belysning og hyggelamper i Driver-huset
             ...præcis så skønt som billedet lader ane....


                           Vand, chailatte og morgenstrik ...dagen derpå og snart-klar-til-oprydning!




1 kommentar:

K-V sagde ...

Det lyder som en dejlig-DEJLIG-D E J L I G FØDSELSDAG!!
🇩🇰 TIL LYKKE🇩🇰!!