søndag den 24. juni 2018

SOMMER-LIV - klar, parat og start!

Det er sjældent jeg bruger at sammenligne mit liv med andres - men når jeg gør, så er det altid positivt! For jeg er i bund og grund ganske tilfreds med mit eget liv - så det at sammenligne er unødvendigt!

Mine sammenligninger går derfor som sådan ikke på mit liv i helhed, men mellem nogle små og få detaljer - hvor jeg så henter gode ideer fra andres fortællinger, blogs og i mødet med andre hist og her.


Jeg kan lide at kigge rundt i de forskellige blogs, jeg fra tid til anden vælger at bruge lidt af min tid på at følge. Der får jeg masser af inspiration - til litteratur, til strik og hækling og til bolig osv.
Det er overskudshandlinger når jeg sådan kigger mig omkring på diverse blogs - eller i ugeblade og månedsmagasiner. Luksus-tid!

Lige nu er det den bedste tid, for der er udeliv og der er lyse aftener og frie dage - det gir jo plads til ...det hele!

Strik;

Som så tit fortalt, så har jeg altid flere projekter igang...på samme tid...og længe! Alt for længe!!!
Så længe at de får lov at være gemt godt væk - og ofte glemt!
Det er ikke godt og jeg har mere end een gang forsøgt mig med at få tingene frem i lyset og få noget af det hele afsluttet!

Således også nu!

Jeg har endevendt alle mine skabe og hylder...for jeg så en kunde i butikken i en bluse jeg selv huskede at have været igang med.
Måske er det to år siden jeg gik igang!
Jeg husker det ikke og jeg har - klogt nok!? - ikke ført den ind på min ravelry projektside! Efter den totale gennemgang af alle de g(l)emte projekter, fandt jeg den ikke.
Indtil jeg huskede på et lille skab, hvor jeg sikkert også har et par ting liggende! Skabet stod desværre bag sønnikes flyttelæs, der har boet i vores store stue i det år han og kæresten har været bosat i Spanien...så besat af tanken om at finde mit strikketøj, måtte jeg forsigtigt kæmpe lidt med flyttekasserne - hurraaaa for at jeg har så ordentlig og systematisk en søn, at alt var let at flytte til side,
 så jeg - hans knap så ordentlige mor, kunne komme i garnskabet med endnu flere UFOer og mere gemt garn! 

OG jeg fandt hvad jeg søgte....undtagen ...OPSKRIFTEN!!!! Den lå ikke sammen med selve strikketøjet...så nu er jeg næsten lige vidt!
Men der kom heldigvis andre ting frem, som jeg nu skal se at få strikket på, mens den der bluse så kan spøge videre i mine tanker....




Hækling; 
Lidt mønstre og prøverhæklinger er der af og til - men har netop afsluttet lidt hæklerier til garnbutikken.
Ikke noget vanvittigt, svært eller ligefrem udfordrende (kun udfordret på tiden til at være færdig med det!).
Det var et par pyntelige, farverige puder til vores stole - som iøjnefaldende pynt! Vi lavede én hver, de er ens og så alligevel forskellige - i farvevalg og i den afsluttende hælkede bort!


Bøger;

Jeg læser KVINDERNE FRA THY - ohhh, den er god, underholdende og i den grad tankevækkende. 



Men jeg er jo også vild med Maria Hellebergs fortællestil i forvejen og har slugt adskillige af hendes store romaner gennem tiden!
På den vis adskiller denne personlige slægts-fortælling sig ikke såre fra hendes historiske romaner - og dog!
Der er et par steder hvor forfatteren selv bliver draget med ind, med ganske få ord og vendinger. Det er både hyggeligt - og for mig et  skræmmende "greb" - for det får jo pludselig større magt, at dette er kvinder der har sat spor op gennem generationer og helt frem til en nulevende og skabende, fortællende og ordrig kvinde!
Jeg er endnu ikke helt færdig med Thy-fortællingen - for noget kom i vejen...;


Den, der lever stille.... af Leonora Christine Skov - som jeg i øjeblikket er nummer 83 i køen til udlån på biblioteket!! Nummer 83!!! - og jeg er endda rykket fra nummer 142 da jeg for nogle uger siden skrev mig op til at låne den! Det siger mig at flere end jeg er utålmodige - og at nogle af os så ender med at KØBE bogen selv! Dét blev dog ikke min skæbne!


Først fik jeg lovning på at måtte låne den privat gennem en bekendt til min datter - men forleden stod bogen flunkendes ny i kassen med 14 dages udlån ved indgangen til vores bibliotek!!

Wow, 14 dage - to hele uger - dét vil jeg da nemt kunne trawle denne bog igennem på...tænkte jeg! Og det bliver sandt - og så skal jeg fortælle præcis hvad min oplevelse er af LCS's nyeste skriblerier!! 




Ingen kommentarer: