fredag den 8. august 2008

Pyntesyg...



Af og til får jeg øje på et eller andet som jeg mener, at jeg selv sagtens kan eftergøre - nogen gange går det helt godt!

Sådan synes jeg det blev med eftergørelsen af nogle fine pigebluser med hæklede runde "pynte-dutter" sat på brystet.

Her er det Dagmars nye pynte-dutte t-shirt der står for skud - mens hun fjolledanser med storesøster - og jeg har lavet en del af den slags t-shirts i løbet af den sidste tid. Til store og små piger, og et par stykker som gaver til småpiger vi kender....

("Ha ha ha - det blev så vildt at mine buxer revnede i blonden" - man kan let være "kæk-høj" når ens mor syr selv!!)

Inspirationen kom fra en hjemmeside med netbutik (som jeg liiige har glemt hvad var for een - finder den nok igen!) (lørdag; Så fandt jeg den - det var hos Melanies !) hvor der var fint designet tøj til børn - men en bomuldsbluse med sådanne pyntedutter kostede i omegnen af 4-500 kr!!!
Jeg har købt billige t-shirst hos og Møg, og så har jeg brugt garnrester jeg allerede havde;Løvens bomuldsgarn - så ved jeg jo, at farverne holder og at der ikke er afsmitning på de hvide t-shirts fra alle farvedutterne.......
Synes det er en nem og unik måde at få lidt personlighed i garderoben til mine unger -uden at skulle ansøge om banklån!!!

(- og efter dansen var der eftermiddagsthe, kage - og pynt med sommerblomster!)

2 kommentarer:

Fru Schwartz sagde ...

Du har så sindsygt smukke børn, Susanne!!

Jeg tror vi har luret på samme hjemmeside - jeg har ihvertfald en skrevet på en side i min kalender"fiks dutter til cheepo t-shirt" :-)

Ha' en skøn weekend,
Helle

turvid sagde ...

Kjempesøt pynt på t-skjorta. :)