lørdag den 30. august 2008

Spis-igennem-dag

Uf, hvor har jeg nydt det hele i dag!!!


Jeg har haft min "spis-igennem-dag" med een af mine næres veninder. Dagen hedder sådan fordi det - dengang vi startede med at mødes under denne form, var en dag hvor vi vandrede fra spisested til spisested fra tidlig formiddag til hen under aften - og vi spiset os igennem dagen.... Det gør vi ikke helt på samme måde længere - men dagen hedder nu stadig "spis-igennem-dag" - og er nu et spørgsmål om at få snakket igennem, få opdateret hinanden på andne vis end gennem mails, breve og sammen med vores familier - hvro afbrydelserne kan være - og er - temmelig mange! Så dagen i dag er VORES - helt uden afbrydelser.


Der bliver stadig spist - en god frokostbøf - og så er der måske en kop varmt senere og der er masser af osen i butikker, ordne småting og se på alt det vi i fællessskab eller hver for sig sætter pris på.

I dag skulle jeg bytte smykker fra min fødselsdag forleden og så fik vi lige set på andet i byens bedste guldsmed. Vi fik prøvet sko i stor stil, fik spist id og mandeltærte, fik handlet lidt bøger og om alt det der rør sig i vores forskellige liv og


som det kan være rigtig godt og givende at vende med én der er både uvildig OG som har kendt een gennem rigtig mange år!

Vi er faktisk temmelige forskellige - meget - men egentlig er vi også ens på en eller andne vis!

Vi har gået på gymnasiet sammen - og dengang var vi også hinandens modpoler, tror jeg..... og alligevel fandt vi sammen, dengang som nu, om udvalgte emner og da vi begge er ret så rappe så tog vi en del ture med hinanden både dengang og sidenhen...

Tinnes smukke smykke-hænder

Vi har altid haft kontakt - selv da jeg boede i hovedstanden i en del år, da jeg blev gift og blev mor for første gang - mens veninden var single, boede i en lille jysk by og tog på højskole....


Det er faktisk helt vildt hvad sådan en dag gør af underværker for mit humør, helbred og livduelighed!!! Jeg er sikker på, dét er sundt.....

Ingen kommentarer: