mandag den 17. november 2008

NUL HULLER.....

Jeg gjorde det sgu' - strikkede en hæl UDEN huller!



Med en fantastisk anvisning af Linda, der i kommentarene her skrev, at jeg kunne finde en fuldstændig vejledning hos Helle, der for henved et par år siden... og vupti; dér var den (nederst på siden!) og her er mit første "nye" forsøg på en hel hæl uden huller... og det VIRKER!!!!

Helt vildt - og fra nu af kaldes den herhjemme for "Helles Herlige Hullefri Hæl"

Meeeen ... for der ER ét men; jeg synes skisme det tog tid, var noget rod med alle de der pinde og lidt for meget af det gode at strikke lidt frem og lidt tilbage og hive en tråd op og over, og 2 løkker over på pinden - og så videre...
Ikke at det ikke virkede, og ikke at det ikke var til at forstå og gå lige til, med Helles fabelagtige anvisninger, men jeg er for LIDT tålmodig og har for travlt til at sidde der og...nå ja, nørkle med sådan en hæl.
Det skal gå tjept og det skal være noget jeg kan ordne uden al for meget hurlumhej og sager at huske på.
Jeg skal let ku' tage det med i skoven, på legepladsen, på biblioteket og i kirken. Uden at tabe pinde, huske på hvor jeg kom til og deslige!
Sådan skal det være for mig, når jeg strikker sokker - jeg er i dén henseende kun til praktiske løsninger.
Ellers kan jeg godt lide ting der skal fintænkes til, emner der skal justeres og eftertænkes og gøres ved. Krummelurer og pynt er jeg faktisk temmelig glad for ... men altså ikke på sokkerne......
SÅ nu er jeg gået i tænke-, øve- og overvejelsesbox, så jeg kan ende op med lige dén model jeg vil ku' "tage med mig" i hverdagssokkefrembringelsen........


MEN jeg ku' sgu' - lave NUL HULLER i mine strikkede sokker og dét er dejligt at vide! Tak for hjælpen...

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej.

Du har ikke tilfældigvis et link til den vejledning ? Jeg kan nemlig heller ikke strikke sokker uden huller ;)

Hilsen fra Diana

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, det er en suveræn vejledning, Helle har lavet der !! (og så er jeg iøvrigt helt enig i dine øvrige betragtninger omkring den hæl).

Og tillykke med familieforøgelse...kattekillinger er bare ikke til at stå for.

KH Tina

PS Jeg er desværre ikke noget så meget ang. det med særheder - skal nok komme...

hjemmemortil9 sagde ...

Diana - er sat på nu, så du skulle ku' finde frem til Helles vejledninger
tina/chancestrikker; Taaaaak - det er så dejligt ikke at være ene om at være...nå ja, "anderledes" og på tværs mht. sokkestrikkeri - og jahhh, de der to små killinger fylder godt op på kæle-nusse-hyggesiden herhjemme!
;0)

Helle Holst sagde ...

Det var så lidt:o)
De første par gange jeg strikkede boomerang hæl tog det også mega lang tid, men lige pludselig så ligger den på rygraden. Den bliver pæn men .... for der er et men. Egentlig synes jeg ikke, at den sidder så godt på foden, som den gode gamle hæl med flappen. Så jeg bruger egentlig kun boomeranghælen når jeg strikker babysokker, som jo alligevel ikke skal "gåes" rundt i:o)

Kh. Helle

Marianne sagde ...

Tusind tak for ideen - den vil jeg da prøve af -