onsdag den 14. oktober 2009

RIGTIG cacao....

Uhmmmm...det er koooooldt i dag - rigtig koldt, her hvor jeg bor.

Nå ja, altså sådan rent grad-mæssigt er det nok langt fra det koldeste, men det er koldt - og friskt - fordi det er den første morgen hvor vi rigtig vågner op med frost udenfor.

Og uhmmm, der var gode gløder i brændeovnen kl. 05.10. Så efter jeg havde været på badeværelset, fik jeg fyret op igen.
Ind med et par af de store stykker træ, som ham, min kjæreste, havde bragt ind før sengetid i nat! - og åbne for luftspjællet...knitre buldre og brage... jo jo der er fut i den!

Uhmmm... var,en bredte sig hurtigt til hele husets største rum, benene op og en god kop stærk the, et stykke knækbrød med lækker ost og så en god artikel der skulle læses korrektur på.

Siden hen blev det til en smule strik og også et par glas koldt vand...så var jeg klar til en lang dag!
Kl 7.30 var det kørsel af et stk fuldvoksen teenager m. cykel på vej til undervisning laaaangt uden for nærmeste store by.
Hjemme igen kl. 9.10 ventede der en gang hjemmeklipning af næstældstes seje lokker og klokken 10 var der så endelig dømt arbejde og tjek af mails mm....





Da klokken for lidt siden var 11.10 frøs jeg voldsomt, for ham min varmemaster er sparsommelig.
Han vil så gerne spare mere end mest - også på købevarmen. Og kontoret hvor jeg arbejder er for ham ikke et hygge- og opholdssted - bare et rum - med 4 m til loftet og store vinduesflader OG en teressedør - uf, det tærer på varmen!!
Så han vrider og vender sig for at skulle lukke mere op for det sindrige system nede i kælderen...
Men det er nødvendigt, for den gode brændeovn kan trods alt ikke varme noget op, med lukkede døre, og som ligger så langt væk og i andet niveau!
Så jeg raser og spyr ild ( ja ja det gir varme, jeg ved det!) når jeg må op og trække ham i ørene - for jeg VIL IKKE være sat under administration med varmen på min arbejdsplads! Altså!!

Men jeg overgiver mig - og henter den tykke, norske trøje, som er det mest uklædelige - men varme - stykke tøj i hele huset - og så var det jo at jeg for små 10 minutter siden fik en GOD IDE!!!
Mine chokoladepyramider fra Peter Beier chokolade...nemli' da!!!! En kop ægte cacao

(foto lånt fra pb-chokolade)

Se dét gir' da varmen - og ja, det gør!!! Og lysten til liiige at lave en lille overspringshandling og få skrevet et blogindlæg her!
Uhmmm... dét er RIGTIG CACAO....

(ingen egne fotos for kamearet er draget på skovtur, kastanjejagt og æblerov med alle børnene !!!)



(foto lånt fra det husstandsomdelte ide-nyt)

Ingen kommentarer: